Masters of Service

Maakt spraakmakende service voor iedereen bereikbaar

  • Home
  • Facebook
  • Schrijf op ons blog
  • Over ons
    • Why Masters of Service
    • Team
    • Advertenties
    • Partner worden van Masters of Service
  • Contact
  • nl
  • en

Correct Nederlands in klantcontact

Speedread

In hoeverre draagt het correct Nederlands spreken en schrijven bij aan de klanttevredenheid in een klantcontact. Die vraag kwam bij me op na het lezen van de resultaten van een onderzoek van LiveChatPro. Het blijkt dat 71% van de live chat medewerkers punten en komma’s verkeerd gebruikte, 41% de grammaticaregels niet kende en 20% niet goed kan spellen.  Gemiddelde totaalscore een 6,2. Een voldoende zou ik zeggen. Maar is het genoeg om een goede service te verlenen en in hoeverre draagt correct Nederlands bij tot een grotere klanttevredenheid.

Ik denk dat je als klant snel, vriendelijk en goed geholpen wordt het eventuele niet correcte Nederlands je klanttevredenheid niet beïnvloedt. Echter, als dat allemaal niet op orde is dan zal niet-correct Nederlands als negatief ervaren worden.

Daarnaast speelt ook nog de vraag mee in hoeverre de klant zelf goed Nederlands schrijft. Met andere woorden hoeveel klanten valt het op als er een komma verkeerd staat.

Chat is heel vluchtig dus misschien is de inhoud van het antwoord wel het belangrijkste .

 

Lees hier het hele artikel op Managementonline

Inspiratie correct taalgebruik, live chat

Home Inspiratie Correct Nederlands in klantcontact

Related posts

  • Geen toeters en bellen maar Vriendelijkheid!
  • Reageer wél op tweets aan je bedrijf
  • How do YOU feel today?

About Linda van Beest

Meer dan 20 jaar kennis en ervaring met start ups, reorganisaties en ontwikkeling van customer service (afdelingen) bij onder andere Worldonline, Orange, Gemeente Amsterdam en ABN AMRO , Creatieve denker en doener. Motto ' Share & Connect'

Recent

  • Linking the customer experience to value
  • Parabel van de apekooi en de banaan
  • Weet jij waarvoor je werkt?
  • How kids influence service worldwide
  • Nudging already? … (What??!)

Menu

  • Het WHY van Masters of Service
  • Contact
  • Jouw bijdrage aan Masters of Service
  • Academy

Tags

24/7 service basisbehoeften klanten beleefdheid change coach Consultants correct taalgebruik customer communication customer journey empathie empathy gastvrijheid glimlach gratis test gratis verzending houding innovation kanaalkeuze klantcommunicatie klantcontactmomenten live chat loyaliteit net promoter score omgangsvormen omzetgroei online bestelling ontwikkeling opleidingen order proces orderproces recruitment retail secrets Service Design service in de horeca service in retail social media spraakmakende service team building teambuilding twitter visie vriendelijkheid waarden webcare

Copyright © 2018 Masters of Service Maakt spraakmakende service voor iedereen bereikbaar